
Kćeri Marije Pomoćnice iz provincije Slovenija-Hrvatska “Marija Pomoćnica” okupile su se 19. veljače 2025. godine na studijskom danu o temi komunikacije, pod vodstvom vrhovne savjetnice za to područje, s. Marie Ausilie De Siena. Susret, koji je organizirala provincijalna ekipa za komunikaciju, okupio je sestre iz provincije koje su, pod vodstvom s. Ausilie, proučavale dokumente Crkve i Družbe koji se odnose na komunikaciju, posebno društvene mreže, kao i na viziju i smjernice o prisutnosti FMA na društvenim mrežama, ističući važnost svjesne i odgovorne upotrebe komunikacije u sve više digitaliziranom svijetu.
Polazeći od prioritetnih izbora XXIV. Vrhovnog sabora Družbe, s. Ausilia je smjestila temu komunikacije u kategorije ‘proročke prisutnosti’, intuicije koju su naši osnivači živjeli kao salezijansku asistenciju koja je bila i još uvijek jest prava proročka misija, a koja i danas od svake FMA zahtijeva da ‘budu prisutne’ kao odgajateljice na fizičkim, ali i na virtualnim mjestima.
Uistinu, svi smo mi već “onlife”, jer živimo u digitalnoj kulturi. Kako se mi, FMA, možemo uključiti u ovo okruženje obilježeno brzinom i opsežnošću informacija kako bismo nastavili s evangelizacijom i praćenjem mladih generacija? Odgovor, koji nudi dokument “Prema punoj prisutnosti, Pastoralno razmišljanje o angažmanu u društvenim medijima”, je jedan: humanizirati digitalna okruženja, živeći u njima kao “bližnji puni ljubavi”. S blizinom, suosjećanjem i nježnošću, koje Papa Franjo definira kao prepoznatljive osobine Božjeg stila, moći ćemo pridonijeti digitalnoj detoksikaciji, preuzimajući stavove i stil koje učimo od Krista, koji je prenio svoju poruku ne samo riječima, već i cijelim svojim stilom života, otkrivajući da je komunikacija, na najdubljoj razini, dar sebe u ljubavi (Prema punoj prisutnosti, 64).
Na istom tragu dokumenta Dikasterija za komunikaciju, nalaze se Smjernice o prisutnosti FMA na društvenim mrežama, naglasila je vrhovna savjetnica. One žele doprinijeti oblikovanju odgovornosti za boravak u digitalnim okruženjima i nude praktične smjernice za zdravo i korisno korištenje društvenih mreža, potičući FMA da održavaju ravnotežu između stvarnog i virtualnog svijeta, uvijek težeći dobru ljudi, posebno mladih.
Nakon toga, u radu skupina razmišljalo se, polazeći od navedenog dokumenta Družbe, o tome kako čitamo današnju stvarnost, o karizmatskim komunikacijskim salezijanskim korijenima, o izazovima za posvećeni život i konačno o poslanju u digitalnom dobu. Završna aktivnost pružila je priliku za preispitivanje uporišnih točaka i područja koja treba ojačati u vezi s formacijom FMA u i za digitalno doba, kao i o razlozima i načinu sudjelovanja na društvenim mrežama.
Ovaj susret predstavljao je važnu priliku za razmišljanje, trenutak ažuriranja kako bismo se suočili s izazovima suvremene komunikacije, s ciljem da budemo prisutni u digitalnom svijetu, a da pritom ne izgubimo karizmatski identitet koji nas karakterizira. Također je pružio poticaj za svjesnije i odgovornije življenje naše prisutnosti u svijetu komunikacije, posebno putem društvenih mreža, kako bismo bili znak nade i blizine mladim generacijama.